grudzinscy.pl
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 27, lipiec 2021 07:55
W dniu 26.07.2021 opublikowana została nowa wersja 2106.0.0 enova365. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Jest to duża wersja rozwojowa, w której udostępnione zostały nowości funkcjonalne w modułach Business Intelligence, CRM, Handel, Księgowość, Worfklow/DMS, Praca Zdalna oraz zmiany ogólnosystemowe.
Księgowość
- W istniejącej funkcjonalności obliczania w jednej bazie (firmie) zaliczki podatku dochodowego PIT (wg skali oraz liniowo) z wykorzystaniem danych z innych działalności gospodarczych obsługiwanych w innych bazach powiększono liczbę możliwych do podpięcia baz z 3 do 5. Po zmianie można w jednej bazie, dla każdego z właścicieli/współwłaścicieli policzyć zaliczkę PIT łącznie dla 8 działalności gospodarczych. Do zmiany dostosowano formularze zaliczek podatku (wg skali oraz liniowo) w sekcjach K i H na których prezentowane są dane liczbowe indywidualnie dla każdej działalności gospodarczej. Zwiększona liczba działalności uwzględnianych do wyliczeń obsłużona została także na wydrukach formularzy zaliczek oraz w mechanizmie generowania XML zaczytywanych w aktywnych formularzach deklaracji PIT 36 oraz 36L.
- Zmieniono standardowe ustawienie listy dekretów poprzez wyciągniecie podlisty Zapisy, prezentującej zapisy księgowe dla danego dekretu w formie rozwijanego drzewa za pomocą znaku "+", znajdującego się na liście dekretów.
- Na liście Księgowość/Definicje zestawień księgowych dodano wydruk "Analiza wykorzystania kont na zestawieniu". Wydruk umożliwia weryfikację, czy wszystkie bilansowe konta z Planu kont zostały użytej w zestawieniu Bilans oraz czy wszystkie wynikowe konta zostały użyte w zestawieniu Rachunek wyników.
Handel
- Dodatek e-sklepy Konektor wzbogacono o integrację enova365 z platformą Allegro. Pozwala ona na wystawianie aukcji i pobieranie zamówień.
Produkcja
- Wprowadzono zmiany w zakresie zliczania zapotrzebowania na surowce. Aktualnie nie są wymagane żadne dodatkowe dokumenty, zapotrzebowaniem jest nierozliczony surowiec z aktywnego zlecenia produkcyjnego
- Włączono możliwość dodawania załączników do produkcyjnych Zasobów rzeczywistych.
CRM
- Opublikowano nową wersję dodatku CRM Outlook, która dedykowana jest do pracy z wersją 2106.0.0 i kolejnymi. Nowa wersja dodatku nie jest kompatybilna ze starszymi wersjami programu.
Business Intelligence
- W obszarze analitycznym Handel został dodany szereg modeli danych dotyczących nowego modułu produkcji. Domeny zawierają informacje dotyczące podstawowych parametrów produkcji takich jak: efektywność, koszty produkcji, realizacja zleceń produkcyjnych.
Workflow/DMS
- Dokonano optymalizacji działania silnika przetwarzania zadań w procesie Workflow (mechanizm TaskCalculator), zwiększając jego elastyczność oraz poprawiając jego wydajność.
Praca Zdalna
- W wersji okienkowej rozbudowano funkcję przepinania zadań. Dzięki funkcjonalności Drag&Drop (przeciągnij i upuść) możemy przepinać Zadania Pracy Zdalnej pomiędzy Grupami Zadań oraz Grupy Zadań pomiędzy Pakietami Prac. Ułatwi to użytkownikowi tworzenie struktury organizacji pracy.
- Rozbudowano funkcjonalność Pracy Zdalnej o przyciski ustalające kolejność wyświetlania. W obszarze Pracy Zdalnej, możliwe jest przestawianie kolejności zadań przy pomocy przycisków strzałek.
- Na liście Moje aktywności dodano możliwość ustawiania kolejności zadań. Od tej pory użytkownik może zadecydować o kolejności wyświetlania Pakietów prac, Zadań w ramach Grupy zadań oraz Grup zadań w obrębie Pakietu, prac przeciągając je i upuszczając w wybranym miejscu.
- Dodano możliwość utworzenia aktywności Pracy Zdalnej na podstawie wiadomości e-mail. W obszarach poczty CRM, na zaznaczonej wiadomości e-mail, w menu czynności, dodano funkcjonalność 'Utwórz aktywność PZ', która otworzy okno z wyborem aktywności pracy zdalnej.
Systemowe
- Zostały wycofane obiekty biznesowe związane z Analizami Wielowymiarowymi oraz Zdjęciami danych. Dostęp do danych związanych z wycofywanymi obiektami będzie tylko i wyłącznie w kopiach bazy danych w wersjach systemu wcześniejszych niż 2106.0.0. Szczegółowy wykaz usuniętych obiektów biznesowych i tabel został przedstawiony w komunikacie technicznym w Pulpicie Partnera.
- Położenie paneli dodatkowych - Pasek nawigacji, Foldery, Asystent, Organizuj widok i inne - mogą być opcjonalnie zapamiętane przez system (wcześnie były przywracane do wartości domyślnych przy starcie aplikacji). Ustawienia można teraz zapisać do lokalnego pliku konfiguracyjnego Ustawienia enova.xml. Służy do tego czynność dostępna w menu Widok/Zapisz ustawienia Paneli.
- Podniesiono wersję bibliotek DevExpress do wersji 20.2. Jednocześnie zmieniono sposób paczkowania nuget-ów - system obecnie korzysta z pakietów dostarczanych przez DevExpress, zamiast używanych wcześniej pakietów .bySoneta.
- Dla operatora pracującego w bazie danych oznaczonej jako tryb serwisowy została dodana informacja w prawym dolnym pasku. Na nagłówkach wydruków pojawia się informacja o trybie serwisowym bazy danych. Dodatkowo na wydrukach REPX został dodany znak wodny. Zmiany na wydrukach dotyczą wersji standard i multi.
- Został dodany parametr umożliwiający wskazanie własnego, domyślnego folderu zapisu wydruków dla wydruków REPX. Parametr dostępny jest z poziomu Narzędzia/Opcje/Raportowanie/XtraReports/Konfiguracja.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 22, lipiec 2021 13:29
W dniu 22.07.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.3.8 enova365 zawierająca zmiany w obrębie pliku JPK_V7 zgodnie z nowymi przepisami. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
- W związku z wejściem w życie od 1 lipca 2021 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r. poz. 1179) zaktualizowano opisy grup towarowych VAT (kodów GTU) w konfiguracji Narzędzia/Opcje/Ewidencja VAT/Procedury VAT zgodnie z aktualnym brzmieniem przepisów.
- Wprowadzono dodatkową weryfikację podczas naliczania JPK_V7M i JPK_V7K, czy w pliku występują zniesione od 1 lipca oznaczenia procedurami MPP oraz SW.
- Na formularzu procedury VAT w konfiguracji Ewidencja VAT/Procedury VAT dodano pole Blokada. Algorytm zablokowanej procedury nie wylicza się dla dokumentów handlowych i dokumentów ewidencji oraz nie podpowiada w czynnościach dotyczących procedur VAT. W związku z wycofaniem od 1 lipca 2021 obowiązku oznaczania w JPK_V7 procedurami MPP i SW zostały one domyślnie zablokowane.
- Dla elementu VAT umożliwiono wprowadzenie metody powstania obowiązku VAT wg dowolnej daty bez wskazywanie daty. Dotychczas nie było takiej możliwości, zawsze wymagane było podanie daty. Dzięki zmianie będzie można jeszcze bardziej elastycznie kierować elementy VAT do rozliczenia w odpowiednich okresach, np. w szczególnych przypadkach rozliczania VAT w procedurze marży, w których elementy VAT związane z zakupem mają być wykazywane w JPK_V7 w okresach w których nastąpiła sprzedaż, w wartości zakupu proporcjonalnej do sprzedaży.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 30, czerwiec 2021 06:35
W dniu 28.06.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.2.7 enova365 zawierająca funkcjonalności związane ze zmianą ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw tj. Pakiet VAT e-commerce, wchodzący w życie od 1 lipca 2021 roku. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Najważniejsze zmiany w wersji 2104.2.7
- Obsługa procedury OSS. To elektroniczny system (Punkt Kompleksowej Obsługi), który umożliwia rozliczenie VAT należnego w jednym kraju identyfikacji, z określonych transakcji B2C, które podlegają opodatkowaniu w różnych krajach UE.
- Obsługa procedury IOSS. To elektroniczny system, który umożliwia rozliczenie VAT należnego w jednym kraju identyfikacji (jednym okienku), z tytułu SOTI (sprzedaży na odległość towarów importowanych) o niskiej wartości (do 150 €).
- Przygotowanie deklaracji oraz wysyłki e-deklaracji dedykowanych dla OSS oraz IOSS. Funkcjonalność będzie dostępna po opublikowaniu formularzy oraz schematów xsd e-deklaracji.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 17, maj 2021 17:44
W dniu 17.05.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.1.3 enova365 zawierająca kolejną transzę zmian w przepisach, obowiązujących w 2021 roku. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Księgowość
- Zaktualizowano eDeklarację CIT-8(30) do wersji schematu 2-0E.
- Zaktualizowano formularz, wydruk i schemat eDeklaracji dla deklaracji CIT-ST do wersji 8. Zmiany zostały zrealizowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 10 marca 2021 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie rozliczeń dochodów z tytułu udziału jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. 2021 poz. 454).
Kadry i Płace
- Zaktualizowano deklaracje zgłoszeniowe ZUS ZUA oraz ZUS ZZA do nowych wzorów obowiązujących od 16 maja 2021 roku. Na deklaracjach ZUS ZUA oraz ZUS ZZA będzie wykazywany kod wykonywanego zawodu pobierany z kartoteki pracownika z zakładki Etat/Ogólne, a w przypadku zleceniobiorców z formularza Umowy z zakładki Ogólne z pola "Kod wykonywanego zawodu".
- Na formularzu umowy cywilnoprawnej na zakładce Ogólne dodano pole "Kod wykonywanego zawodu", które może być aktualizowane. Kody zawodów uzupełnione w polu "Kod wykonywanego zawodu" będą wykazywane na deklaracjach zgłoszeniowych ZUS ZUA oraz ZUS ZZA.
- Z poziomu listy Kadry i płace/Kadry/Pracownicy w menu Czynności dodano możliwość zaczytania kodów wykonywanych zawodów GUS. W celu zaczytania kodów wykonywania zawodów należy wybrać Czynności/Import kodów zawodów GUS. Kody zostaną zapisane w Narzędzia/Opcje/Kadry i płace/Kadry/Kody wykonywanych zawodów (GUS) oraz w logach pojawią się informacje o zaczytanych kodach, bądź pominiętych ze względu na istniejące już w bazie.
Handel
- Umożliwiono generowanie pliku XML CUK-1 zgodnego z nową schemą CUK-1(2) obowiązującą dla transakcji wykonanych od 01 maja 2021 roku. Obecnie dostępne są dwie definicje, jedna dla transakcji do 30 kwietnia 2021 roku, druga dla transakcji od 01 maja 2021 roku.
- Dodano nowy wydruk Sprawozdanie OC, dostępny z listy faktur. Odpowiada on nowemu schematowi deklaracji CUK-1(2). Obecnie dostępne są dwie wersje wydruku, jedna dla transakcji do 30 kwietnia 2021 roku, druga dla transakcji od 01 maja 2021 roku.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 20, kwiecień 2021 08:46
W dniu 19.04.2021 opublikowana została nowa, rozwojowa wersja 2104.0.0 enova365 zawierająca następujące nowości:
Księgowość
- Zaktualizowano formularze, wydruki i schematy eDeklaracji dla deklaracji CIT-8 do wersji 30 oraz załączników: CIT-8/O do wersji 17, CIT-8/BR do wersji 8, CIT/8SP do wersji 5 oraz CIT/8S do wersji 5, CIT-IP do wersji 3 oraz CIT-WZ do wersji 2. Dodano także formularz, wydruk oraz schemat eDeklaracji dla nowego załącznika do CIT-8(30): CIT/KW(1) - Informacja o przychodach, kosztach, dochodzie z przekształcenia oraz podatku należnym w związku z wyborem opodatkowania ryczałtem od spółek kapitałowych.
- Na płatnościach generowanych z poziomu deklaracji CIT-8 poprzez czynność "Przygotuj płatność - podatek art. 24b" zmieniono domyślne ustawienie podmiotu płatności na: Krajowa Administracja Skarbowa Centrum Rozliczeniowe (KAS). Dotychczas ustawiany był Urząd Skarbowy. Dzięki zmianie na płatności w polu Rachunek podstawiany jest indywidualny rachunek podatkowy.
- W konfiguracji procedur VAT, związanych z JPK (Opcje/Ewidencja VAT/Procedury VAT), dodano możliwość wprowadzenia algorytmu ewidencji dla Typu dokumentu sprzedaży VAT oraz Typu dokumentu zakupu VAT.
- Umożliwiono generowanie pliku JPK_WB dla ewidencji bankowych z oznaczeniem Rachunek VAT (rachunków obsługujących mechanizm podzielonej płatności).
Kadry i Płace
- Dodano nowe wersje deklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11) obowiązujące do przychodów osiągniętych po 1 stycznia 2021 roku. W części D została zwiększona ilość parametrów do 12, dotyczących przesunięcia terminu zapłaty podatku. Parametry, dotyczące przesunięcia wpłaty są dostępne na formularzu deklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11) naliczanych za miesiąc grudzień.
- Udostępniono schematy do wysyłki nowych wersji edeklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11), stosowanych za rok 2021 od dnia 16 kwietnia 2021 roku.
- Wprowadzono zmiany w metodzie "Liczba nadgodzin 100 okresowe" wykorzystywanej do konfiguracji własnych niestandardowych elementów płacowych.
Handel
- Zaimplementowano integrację enova365 z terminalami płatniczymi obsługiwanymi przez serwis Polcard. Obecnie integracja działa z terminalami Polcard/Paytel/PeP. Wszystkie terminale obsługiwane za pomocą wariantów protokołu ECR-FT.
- Obsłużono zmianę rozliczenia relacji z dokumentem nadrzędnym poprzez wystawienie korekty do dokumentu podrzędnego.
- Zmodyfikowano definicję XML do eksportu pliku JPK_FA. Dotychczas w przypadku eksportu dokumentów ewidencji niemających odpowiedników w dokumentach handlowych jako numer dokumentu eksportowany był numer dokumentu ewidencji, czyli wewnętrzny numer dokumentu księgowego. Obecnie eksportowany jest numer zewnętrznego dokumentu (NumerDokumentu), jeśli jest wypełniony.
Produkcja
- Wprowadzono mechanizm rezerwacji surowców pod zlecenie, pozwalający na obsługę sytuacji, w której rozchód surowców z danego zlecenia realizowany jest wcześniej określoną dostawą towaru, niezależnie od wybranego dla danego magazynu algorytmu obrotów.
- Z poziomu zlecenia produkcyjnego umożliwiono zapisanie szacunkowego kosztu wytworzenia, wyliczanego na podstawie ostatniej ceny zakupu surowców oraz planowanego czasu operacji.
- Umożliwiono przyjęcie półproduktu wg wartości wyliczanej cechą.
Pomoc zdalna
- Dodano możliwość utworzenia Definicji Rejestracji Czasu Pracy.
- Dodano nową funkcje kopiowania aktywności Pracy Zdalnej w obszarach Organizacja pracy oraz Moje Aktywności.
- Dodano nowy raport pozwalający na zestawienie czasów realizacji zadań Pracy Zdalnej według Operatorów oraz Pracowników.
Business Intelligence
- Obsłużono możliwość użycia na Panelach BI więcej jak jednego filtra daty. Wprowadzona zmiana umożliwia równoległe filtrowanie różnych wizualizacji wg rożnych dat na jednym Panelu BI oraz filtrowanie danej wizualizacji wg różnych dat.
- Dodano funkcjonalność parametrów filtrujących do Paneli BI formularzy. Dostępne są wszystkie rodzaje parametrów oraz filtry dat, dzięki czemu użytkownicy zyskali możliwość filtrowania wizualizacji BI na Panelach BI formularzy.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 31, marzec 2021 16:18
W dniu 31.03.2021 opublikowana została nowa wersja 2012.5.11 enova365 zawierająca następujące nowości:
Księgowość
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano xml dla PIT-36(28) do wersji schemy 2-0E, w czynności "Generuj XML do aktywnego formularza PDF", dostępnej na zatwierdzonej zaliczce ostatniego miesiąca okresu.
- Deklaracja CIT-ST. Dostosowano sposób ustalania dat w okresie za jaki składana jest deklaracja oraz wyliczanie liczby pracowników we wskazanym okresie do "Wyjaśnień w sprawie wypełniania druku CIT-ST" opublikowanych na stronie www.podatki.gov.pl.
- Deklaracje. W związku ze zmianą od 2021r. właściwości urzędów skarbowych wyodrębniono miejsce pobierania informacji o urzędzie skarbowym właściwym dla deklaracji IFT-2R oraz CIT-10Z.W konfiguracji Narzędzia / Opcje / Firma / Urzędy i KRS została dodana sekcja Urzędy skarbowe właściwe w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.
- Złe długi w PIT i CIT. Na liście Złe długi dodano wydruk "Zestawienie złych długów". Wydruk prezentuje narastająco dane z zatwierdzonych Dokumentów ZD.
Kadry i Płace
- Instytucje Finansowe PPK. W związku z faktem, że nowym właścicielem AXA TFI S.A jest firma UNIQA zmieniono nazwę Instytucji Finansowej PPK. Dotychczasowe nazwa AXA TFI S.A została zamieniona na UNIQA TFI S.A. Zmiana nazwy jest konieczna dla wykonania poprawnie dokumentu "Wypłata transferowa PPK".
- Czas pracy, Doba pracownicza w niedziele i święta. Na definicji kalendarza zakładka Dodatkowe dodano parametr "Początek doby pracowniczej w niedzielę i święta"
- Wskaźniki. Zaktualizowano wskaźniki obowiązujące od 01.03.2021.
- Nieobecności. Umożliwiono ewidencję nieobecności związanej oddaniem krwi lub osocza. W tym celu dodano nieobecność 'Oddanie krwi lub osocza' wraz z elementem rozliczającym 'Wynagr.za oddanie krwi lub osocza'.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 15, luty 2021 18:11
W dniu 15.02.2021 opublikowana została nowa wersja 2012.4.7 enova365 zawierająca następujące zmiany:
Księgowość
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano strukturę XML eDeklaracji PIT-36L(17) obowiązującą dla rozliczeń roku 2020.
- Deklaracja CIT-8.
Ważna informacja dla podatników rozliczających rok 2020 na deklaracji CIT-8(29)
Od wersji 2012.3.4., występuje błąd na eDeklaracji CIT-8 w wersji 29. Błąd polega na niepoprawnym przenoszeniu kwot z formularza deklaracji CIT-8 do eDeklaracji (w obrębie sekcji D-E.1) w przypadku, gdy w danej sekcji deklaracji występują dochody/straty wyłącznie z jednego źródła przychodów. Niekompletna eDeklaracja jest poprawnie przetwarzana przez bramkę Ministerstwa Finansów, a następnie zwracana na etapie weryfikacji merytorycznej. Błąd dotyczy wszystkich podatników podatku dochodowego CIT, składający rozliczenie z jednego źródła przychodów. Nowa wersja programu zawiera poprawę błędu i umożliwia prawidłowe wygenerowanie eDeklaracji. Alternatywnym rozwiązaniem dla aktualizacji wersji jest podmiana poprawionego pliku eDeklaracji „CIT-8(29)_v1-0E.aspx” w plikach instalacyjnych programu (przykładowa lokalizacja: C:\Program Files (x86)\Soneta\ wersja programu enova365 \Aspx\edeklaracje). Poprawiony plik aspx jest do pobrania tutaj.
Kadry i Płace
- Wydruki płacowe. Poprawiono działanie raportów: Zestawienie list płac, Podsumowanie list płac (wersja REPX oraz ASPX), które dostępne są z poziomu listy Kadry i płace/Płace/Listy płac. Wcześniej w przypadku zerowej listy płac pojawiał się komunikat: 'Nastąpiła próba podzielenia przez zero' i wybrany raport się nie generował. Obecnie wydruki generują się poprawnie.
- Wskaźniki. Zaktualizowano wskaźnik "Wysokość składki Fundusz Solidarnościowy (procent)", który od 01.01.2021 wynosi 1,45%. Wysokość składki wykazywanej na deklaracji ZUS DRA jako sumę składek na Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy nadal pozostaje w tej samej wysokości 2,45%. Uwaga: Na podstawie ustawy obowiązującej od 01.01.2021 w przypadku niewypłacalności pracodawcy składka na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych jest obowiązkowa. W przypadku pracodawcy w stanie niewypłacalności, który przed 01.01.2021 był zwolniony z opłacania składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, należy zweryfikować ustawienia w konfiguracji. Jeżeli procent składki został zaktualizowany na zero w okresie niewypłacalności, to od 01.01.2021 należy zaktualizować procent składki na 0,10%.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 04, luty 2021 15:28
W dniu 4.02.2021 opublikowana została nowa wersja 2012.4.5 enova365 zawierająca następujące funkcjonalności i poprawki:
Kadry i Płace
- Pracownik zewnętrzny. W wersji platynowej udostępniono nową funkcjonalność do obsługi pracowników zewnętrznych tj. zatrudnionych na zasadzie B2B oraz pracowników z Agencji Pracy Tymczasowej. Umożliwiono rejestrację umowy, wprowadzenie informacji potrzebnej do rozliczenia pracowników zewnętrznych, naliczenie wynagrodzenia za wykonaną pracę. W przypadku posiadania modułu księgowość istniej możliwość połączenia "Rozliczenia kontrahenta" wygenerowanego w module Kadry i Płace z dokumentem zakupu.
- Podatek. Wprowadzono zmiany na formularzu wypłaty na zakładce Podatki, w przypadku wypłaty, na której nastąpiło przekroczenie progu podatkowego w polu "Procent zaliczki na podatek dochodowy" pojawią się dwa procenty tj.: 17% / 32%.
- Prawa dostępu. Dodano możliwość zablokowania dla operatora wglądu do stawki zaszeregowania na umowach cywilnoprawnych.
- Wskaźniki. Zaktualizowano minimalną podstawę składki zdrowotnej dla osób prowadzących działalność gospodarczą, która od 01.01.2021 r. wynosi 4242,38 zł.
- PPK Operacje seryjne. Rozszerzono operację seryjną PPK dostępną z list kadrowych Czynności/Operacje PPK/Zmiana danych identyfikacyjnych o weryfikację zmiany wartości pola "Identyfikator kadrowy", które jest widoczne w kartotece pracownika w zakładce PPK/Ogólne.
- Limit urlopu. Na 'Panelu użytkownika' w Pulpicie pracownika oprócz limitu urlopu wypoczynkowego w oknie 'Limity nieobecności' pojawiają się poszczególne limity naliczone dla danego pracownika: urlop wypoczynkowy dodatkowy, opieka nad zdrowym dzieckiem (godz lub dni). Limit urlopu wypoczynkowego uzupełniono dodatkowo o informację dot. ilości dni urlopu zaległego - informacja ta pojawia się w nawiasie.
Księgowość
- Deklaracja VAT-UE. Zaktualizowano schemę eDeklaracji dla deklaracji VAT-UE(5) do wersji VAT-UE(5)_v2-0E oraz jej korekty do wersji VAT-UEK(5)_v2-1E. Nowa wersja schemy obowiązuje do rozliczeń roku 2021.Deklaracja CIT-ST. Zaktualizowano schemę do eDeklaracji CIT-ST(7) do wersji CIT-ST(7)_v8-0E. Nowa wersja schemy służy do rozliczenia roku 2021.
- Deklaracja CIT-ST. Zaktualizowano schemę do eDeklaracji CIT-ST(7) do wersji CIT-ST(7)_v8-0E. Nowa wersja schemy służy do rozliczenia roku 2021.
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano strukturę XML eDeklaracji PIT-36(28) obowiązującą do rozliczenia roku 2020.
- JPK. Dodano nową definicję JPK_EWP(2) - Ewidencja przychodów, służącą do raportowania danych za okresy od 1 stycznia 2021r.
- Złe długi w PIT i CIT. Udostępniono dla KPIR i Ewidencji ryczałtowej mechanizm kwalifikacji płatności do tzw. złych długów w podatku dochodowym PIT oraz w ryczałcie. Została dodana nowa lista KPIR/Złe długi, na której można utworzyć Dokument ZD, w którym generują się pozycje korekt lub rozliczeń złych długów.
- Ewidencja VAT. Dodano nową definicję powstania obowiązku VAT (POV): "Standard – wg daty wystawienia" oraz domyślne ustawienie konfiguracyjne POV dla Faktur do paragonów (Opcje/Ewidencja VAT/Ogólne). Parametry umożliwiają ujmowanie faktur wystawionych do paragonów na podatników VAT w poprawnym okresie (po dacie wystawienia), na potrzeby JPK_V7M oraz JPK_V7K.
- Schematy księgowe. Rozbudowano schematy księgowe dla list płac o wartości składek PPK oraz wartości wynagrodzenia w naturze.
Ewidencja środków pieniężnych
- Rozrachunki. Na listach w Ewidencji Środków Pieniężnych dodano możliwość filtrowania danych wg Instytucji finansowych PPK w polu Zakres.
- Elektroniczne Wyciągi Bankowe. W mechanizmie automatycznego rozliczania zapłat według numerów podczas importu wyciągów bankowych dodano możliwość rozliczania rozrachunków MPP z rozrachunkami nie-MPP. Parametr sterujący to "Ścisła kontrola MPP przy rozliczaniu", dostępny w konfiguracji programu Narzędzia/Opcje/ Ewidencje ŚP/Ewidencja na ewidencji środków pieniężnych na zakładce Przelewy elektroniczne.
Handel
- Opłata cukrowa. Dodano czynność umożliwiającą generowanie sprawozdania CUK-1 w postaci pliku XML zgodnego z opublikowanym wzorcem. Czynność jest dostępna na liście Jednolite pliki kontrolne. Plik CUK-1 jest wysyłany do tej samej bramki MF, co JPK.
Praca Zdalna
- Praza zdalna. Dodano funkcjonalność o nazwie "Rejestrowania czasu pracy (RCP)". Pozwala ona zalogowanemu do systemu Operatorowi lub Pracownikowi zalogowanemu do programu przez Pulpit na zarejestrowanie faktów związanych z czasem pracy. Korzystanie z funkcjonalności w wersji okienkowej i wersji HTML wymaga powiązania Operatora z Pracownikiem.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 19, styczeń 2021 11:46
19 stycznia 2021 opublikowana została nowa wersja 2012.3.4 enova365 zawierająca następujące funkcjonalności i poprawki:
Kadry i Płace
- Deklaracje PIT za rok 2020. Dodano nowe wzory deklaracji PIT obowiązujące od 31 grudnia 2020 do przychodów uzyskanych od 1 stycznia 2020: IFT-1/IFT-1R(16), PIT-4R(11), PIT-8AR(10) oraz dostosowano schematy do wysyłki eDeklaracji do nowych wzorów.
- Deklaracje PIT za 2021. Dodano nowy wzór deklaracji PIT-11(27) obowiązujący od 1 stycznia 2021 do przychodów uzyskanych po 1 stycznia 2021. Dostosowano deklaracje zbiorcze PIT-11Z(27) do nowej wersji.
- Podstawa chorobowego. Wprowadzono zmiany w naliczaniu podstawy chorobowego i zasiłku dla nieobecności w okresie ciąży oraz nieobecności rozliczanych jako zasiłek macierzyński, w przypadku obniżenia wymiaru etatu spowodowanego Covid-19. Zgodnie ze zmianami wynikającymi z tarczy 6.0 przy ustalaniu podstawy nie należy uwzględniać okresów obniżonego wymiaru czasu pracy ze względu na COVID-19.
Księgowość
- Deklaracja CIT-8. Zaktualizowano formularze, wydruki i schematy eDeklaracji dla deklaracji CIT-8 do wersji 29 oraz załączników: CIT-8/O do wersji 16, CIT-8/BR do wersji 7, CIT/8SP do wersji 4 oraz CIT/8S do wersji 4. Opublikowano także formularze, wydruki i schematy eDeklaracji dla nowych załączników do CIT-8(29).
- Złe długi w PIT i CIT. Udostępniono nowy mechanizm kwalifikacji płatności do tzw. złych długów w podatku dochodowym CIT. Nowy mechanizm powstał ze względu na konieczność bardzo szczegółowej prezentacji w deklaracji rocznej podatku dochodowego CIT-8 (w nowym załączniku CIT/WZ) danych o płatnościach i rozliczeniach będących podstawą korekty z tytułu złych długów, co nie było możliwe przy dotychczas stosowanym w programie podejściu, opartym na wyliczeniu skorygowanej podstawy opodatkowania/straty.
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano strukturę XML eDeklaracji PIT-28(23) obowiązującą dla rozliczenia roku 2020.
- Rejestr VAT. Zestawienie do deklaracji PSD1 dostępny z poziomu listy Rejestr VAT został zaktualizowany o informacje niezbędne do wypełnienia deklaracji PSD-1.
Handel
- Dokumenty fiskalizowane. Czynność Raport fiskalny dla paragonów rozbudowano o dodatkowe pole filtrujące dotyczące daty dokumentu. Obecnie w parametrach czynności można ustawić dwa pola Okres (data wystawienia) oraz Okres (data dostawy/zaliczki). Ma to na celu umożliwienie ujmowania dokumentów fiskalnych w ewidencji VAT wg daty dostawy/zaliczki, a nie według daty wystawienia (fiskalizacji).
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 04, styczeń 2021 14:35
04 stycznia 2021 opublikowana została nowa wersja 2012.2.3 enova365 zawierająca następujące funkcjonalności i poprawki:
Handel
- Podatek od sprzedaży detalicznej Od 01.01.2021 zaczynają obowiązywać przepisy Ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej z dnia 06.07.2016 (Dz. U. 2020.1293). Zgodnie z art. 11a tej ustawy jej przepisy stosuje się do przychodów ze sprzedaży detalicznej osiągniętych od dnia 01.01.2021.Funkcjonalność dotycząca dokumentów handlowych i dokumentów ewidencji potrzebna do obsługi podatku jest dostępna w systemie od wersji 12.0. Po zawieszeniu poboru podatku parametr karty towaru Podlega podatkowi od sprzedaży detalicznej został ukryty, choć jego działanie w logice wystawiania dokumentów zostało zachowane. W wersji 2012.2.3 parametr jest znów widoczny.
- Opłata cukrowa Zmieniono typ danych wyliczanego parametru zwierającego opłatę cukrową w karcie towaru. Dotychczas była to kwota z walutą (Currency), po zmianie jest to Liczba z walutą (DoubleCy). Celem tej zmiany jest umożliwienie wyliczania jednostkowej opłaty z dokładnością większą niż dwa miejsca dziesiętne. Opłata wyliczona na pozycji dokumentu i w samym dokumencie pozostaje kwotą z walutą. Zmiana powoduje zaktualizowanie algorytmu wyliczania opłaty jednostkowej w konfiguracji podczas konwersji.Opis dodatku znajduje się w Bazie Wiedzy w artykule .
Kadry i Płace
- RUD Dodano nową deklarację RUD w celu zgłoszenia umów o dzieło do ZUS.
- Nieobecności ZUS Wprowadzono zmiany w rozliczaniu nieobecności spowodowanych kwarantanną bądź izolacją ze względu na COVID-19.
- Pracownik tymczasowy W kartotece pracownika w zakładce Etat/Ogólne poprawiono wliczanie okresów umów cywilnoprawnych do stażu w sekcji Praca tymczasowa (ostatnie 36 miesięcy). Obecnie umowy cywilnoprawne, które mają status Anulowany nie są ujmowane w Okresie zatrudnienia oraz nie są wliczane do Stażu pracy.
- Pracownicy uczelni Poprawiono konwersję bazy danych z wykorzystaniem funkcjonalności Pracownicy uczelni. Przy próbie zalogowania operatora pojawiał się komunikat: "Baza danych 'Nazwa bazy' pochodzi z nowszej wersji programu ...".
Ewidencja Środków Pieniężnych
- Sprawozdanie o terminach zapłaty Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych (Dz.U. 2019 poz. 1649) na kierowników podmiotów, o których mowa w art. 27b ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (np. podatkowe grupy kapitałowe, spółki nieruchomościowe, podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, u których wartość przychodu przekroczyła 50 mln euro), nałożono obowiązek przekazywania drogą elektroniczną, ministrowi właściwemu do spraw gospodarki, w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, sprawozdania o stosowanych przez te podmioty w poprzednim roku kalendarzowym terminach zapłaty w transakcjach handlowych. W systemie został udostępniony raport umożliwiający przygotowanie danych wymaganych w sprawozdaniu wraz z dodatkową analizą szczegółową. Wydruk "Sprawozdanie o terminach zapłaty" znajduje się na liście Ewidencja Środków Pieniężnych/Rozrachunki wg dokumentów. Informacje dotyczące przygotowania wydruku przedstawiono w Bazie Wiedzy.
- Noty odsetkowe Zaktualizowano podstawę prawną dla wydruku Noty odsetkowej zawierającej odsetki podatkowe.
- Dokumenty ewidencji Na definicji dokumentu ewidencji dodano nowy element: Symbol Okresu Wg Daty Ewidencji do wyboru w części Dostępne pola numeratora.
Księgowość
- Slim VAT Zgodnie z Ustawą z dnia 27 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2020 poz. 2419), z dniem 1 stycznia 2021 weszły w życie przepisy dotyczące uproszczeń w obszarze VAT, tzw. Pakiet SLIM VAT. Kluczowe zmiany w obszarze VAT to m.in.:- rozliczenia w VAT faktur korygujących „in minus” bez konieczności uzyskania potwierdzenia odbioru przez nabywcę (na podstawie posiadanej dokumentacji uzgodnień z nabywcą),- rozliczenia w VAT faktur korygujących „in plus” w rozliczeniu za okres, w którym wystawiono fakturę korygującą,- możliwość stosowania spójnych kursów walut dla celów rozliczeń VAT i podatku dochodowego, w oparciu o zasady obowiązujące w podatku dochodowym (zwykle jest to kurs średni ogłaszany przez NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania przychodu).Rozwiązania dostępne w systemie są zgodne z przepisami zawartymi w ustawie.
- Deklaracje CIT Zgodnie z Ustawą z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw. (Dz.U. 2020 r. poz. 2123), z dniem 1 stycznia 2021 spółki komandytowe oraz spółki jawne stają się podatnikami podatku dochodowego CIT i tym samym będą musiały rozliczać się oraz płacić podatek dochodowy od osób prawnych (19% podstawy opodatkowania lub 9% w przypadku małych podatników lub firm rozpoczynających działalność).W programie nowe przepisy są realizowane w standardowym mechanizmie CIT-8, na liście Księgowość/Deklaracje/CIT-8.
- Dokumenty rozliczeniowe Poprawiono wydruk Potwierdzenie salda w mechanizmie raportowania XtraReports. W przypadku wywoływania wydruku z poziomu listy Ewidencja Środków Pieniężnych/Dokumenty rozliczeniowe/Potwierdzenia salda dla więcej niż jednego dokumentu przy zaznaczonym parametrze wydruku: Adres korespondencyjny, występował problem polegający na pobieraniu adresu korespondencyjnego z poprzedniego na generowanym raporcie dokumentu, jeżeli na kartotece kontrahenta nie było uzupełnionego adresu korespondencyjnego. Obecnie wydruk tworzony dla wielu potwierdzeń sald jednocześnie pobiera dane zgodnie z ustawionym na kartotece kontrahenta adresem do korespondencji.
- Bazy DEMO Zaktualizowano okres obrachunkowy na rok 2021 we wszystkich wzorcach baz demo.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.