grudzinscy.pl
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 18, listopad 2021 09:21
W dniu 17.11.2021 opublikowana została nowa wersja 2110.2.4 enova365. Jest to wersja rozwojowa, wymaga konwersji bazy danych.
Najważniejsze nowości w wersji 2110.2.4:
Systemowe
- Ujednolicono sposób wyboru uprawnienia użytkownika oraz wyboru zastępstwa (przelogowania się na zastępstwo). W przypadku, jeżeli operator ma przypisane aktywne zastępstwa, wówczas przelogowanie na zastępstwo (wybór osoby zastępowanej) odbywa się poprzez czynność "Zmiana kontekstu operatora". W przypadku przypisania operatorowi wielu uprawnień, funkcja ta umożliwia również zmianę uprawnienia z jakim pracuje operator.
- Zmieniono sposób resetowania hasła (obsługę funkcji "Nie pamiętasz hasła?" na stronie logowania):
- Wprowadzono możliwość resetowania hasła zarówno przez operatorów jak i użytkowników pulpitów.
- Uruchomienie procedury odzyskiwania hasła powoduje wysłanie na adres e-mail operatora linku umożliwiającego wprowadzenie nowego hasła dostępu (we wcześniejszej wersji było ustawiane i wysyłane poprzez e-mail hasło jednorazowe).
Produkcja
- Zmodyfikowany został algorytm harmonogramowania operacji, co pozwala planować także dłuższe operacje, np. kilkudniowe.
- W algorytmie harmonogramowania operacji uwzględnione zostały dni świąteczne oraz zdefiniowane dla nich godziny pracy.
- W algorytmie harmonogramowania operacji uwzględniony został czas międzyoperacyjny.
Business Intelligence
- Zmodyfikowano czynność Generuj infrastrukturę utrwalania dla modelu danych poprzez dodanie parametru, umożliwiającego wybór tabeli, do której dane będą utrwalanie. Zmiana umożliwia wykorzystywanie istniejących tabel, w sytuacji usunięcia definicji zestawu danych i definicji utrwalania, niedoprowadzająca do utraty uprzednio zapisanych danych.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 21, październik 2021 10:05
W dniu 20.10.2021 opublikowana została nowa wersja 2110.1.2 enova365. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Jest to duża wersja rozwojowa, w której udostępnione zostały nowości funkcjonalne w modułach Business Intelligence, Handel, Produkcja, Kadry i Płace, Księgowość, DMS, Praca Zdalna oraz zmiany ogólnosystemowe.
Handel
- Dodano obsługę terminali płatniczych działających w serwisach Elavon i eService.
- Zmodyfikowano definicję EDI do importu JPK_FA. W celu optymalizacji w przypadku, gdy w importowanym pliku wystąpi dokument z kontrahentem bez NIP, kontrahent nie jest dodawany do bazy, do dokumentu podstawia się incydentalny z uzupełnionymi na dokumencie danymi.
- Umożliwiono tworzenie definicji EDI/Integratora na podstawie wzorcowego pliku XML lub XSD.
- Umożliwiono kopiowanie węzłów definicji EDI/Integratora.
- W definicji dokumentu wprowadzono osobne pola dla nazw cech dokumentu i pozycji wymaganych podczas zatwierdzania.
- Zwiększono długość pola z opisem kodu CN.
- Udostępniono obsługę towarów wariantowych.
Kadry i Płace
- Na liście Kadry i płace/Deklaracje PFRON dodano Deklarację DEK-R. Jest to deklaracja roczna wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - rozliczenie wpłat.
- Na formularzu "Nagrody", "Kary", "Świadczenia socjalnego" w sekcji "Rozliczenie" dodano pole "Okres". Jeżeli element rozliczający np. "Nagrody" zostanie zdefiniowany jako element okresowy, to będzie wypłacany przez podany okres na formularzu nagrody.
- W konfiguracji Narzędzia/Opcje/Kadry i płace/Kalendarze/Definicje stref dodano nową strefę czasu pracy o nazwie "Wyjście służbowe". Strefa ta zwiększa czas pracy i daje możliwość odnotowania faktycznych godzin wyjścia służbowego.
Księgowość
- W schemacie księgowym dla sprzedaży zbiorczej wprowadzono następujące zmiany:
- dla przedmiotu księgowania: Pozycje handlowe sprzedaży zbiorczej dodano możliwość wyboru w trybie uproszczonym warunku na typ towaru, magazyn oraz cechę dokumentu handlowego,
- usunięto przedmiot księgowania Informacje o pozycjach dokumentu handlowego, który nie miał zastosowania dla tego typu schematu księgowego.
- W schemacie księgowym dla sprzedaży zbiorczej zmieniono sposób wyliczania Kwoty płatności księguj zbiorczo, dostępnej dla przedmiotu księgowania Ewidencja. Dotychczas kwota ta była wyliczana jako suma należności i zobowiązań. Aktualnie jest wyliczana jako należności minus zobowiązania. Dzięki zmianie Kwota płatności księguj zbiorczo, w przypadku korekt sprzedaży na minus zwraca wartość sprzedaży (należności) pomniejszoną o korekty (zobowiązania). Do zmiany dostosowano również wyświetlanie informacji o płatnościach na zakładce Ogólne dokumentu Sprzedaży zbiorczej.
- W konfiguracji programu na liście Księgowość/Schematy księgowe umożliwiono dodawanie schematów księgowych według filtra Typ ewidencji. Dotychczas schematy księgowe dla danego typu dokumentu były dodawane za pomocą rozwijanej listy. Aktualnie odpowiedni typ jest inicjowany na podstawie filtra Typ ewidencji. W przypadku braku filtrowania listy według wspomnianego filtra, dodawanie schematów działa jak przed zmianami.
- Udostępniono końcowym użytkownikom Pulpitu Klienta Biura Rachunkowego możliwość oznaczania dokumentów ewidencji oraz faktur sprzedaży jako rozliczone, oraz możliwość usuwania tych rozliczeń.
Produkcja
- Przygotowano nowy dedykowany komponent do rejestracji zdarzeń produkcyjnych. Konsola produkcyjna jako narzędzie dla pracowników produkcji zawiera komplet danych w jednym miejscu, a są to m.in. informacje o kodzie i nazwie operacji, numerze zlecenia, czy ilości do wykonania. Operator Konsoli produkcyjnej ma m.in. możliwość zarejestrowania czasu rozpoczęcia operacji, podglądu załączników, podglądu przypisanych do operacji surowców i produktów, a także wystawienia dla operacji dokumentów rozchodu surowców RWP i przyjęcia produktów PWP.
- Wprowadzono możliwość zgłaszania Awarii powiązanej z zasobem produkcyjnym, oraz możliwość konwersji zarejestrowanej Awarii na Zlecenie Serwisowe (wymagany moduł Serwis). Zgłaszanie awarii możliwe jest także z poziomu Konsoli Produkcyjnej.
Praca Zdalna
- Dodano możliwość wiązania relacjami Zadań. W formularzu Zadania dostępna jest sekcja Zadania powiązane. Z jej poziomu możesz połączyć z Zadaniem inne Zadanie jedną z 3 relacji:
- Zadanie powiązane
- Zadanie poprzedzające
- Zadanie następujące
- Dodano funkcjonalność wprowadzania komentarzy do Zadania. Od tej pory w sekcji Komentarze możesz wpisać swoje uwagi odnośnie do zadania. Dzięki funkcji odpowiedzi na dodany komentarz możesz prowadzić dyskusję z drugą osobą pracującą w systemie.
- Dodano funkcjonalność pozwalającą wysyłać powiadomienia do użytkowników programu.
- Dodano funkcjonalność obserwowania Aktywności Pracy zdalnej. Dzięki niej otrzymasz powiadomienie w wypadku wprowadzenia zmian na obserwowanej aktywności.
Business Intelligence
- Wprowadzona została poprawka w mechanizmie wyliczania się wskaźników BI, która rozwiązuje problem kasowania wartości wprowadzonej w polu danego formularza, po zwróceniu przez wskaźnik obliczonej wartości.
- Dodane zostały nowe modele danych w obszarze gospodarki magazynowej oraz zamówień zakupu i sprzedaży. Umożliwiają m.in. analizę bilansu stanu towarów, braków towarowych, wiekowania towarów w przedziałach czasu, planowania zakupów oraz średnich cen zakupów względem dostawców.
- Wprowadzono zmiany usprawniające działanie kolumnowych wykresów grupowanych.
DMS
- W konfiguracji Narzędzia/Opcje/Systemowe dodano nową zakładkę Przechowywanie plików, która łączy i porządkuje elementy związane z zarządzaniem załącznikami. W sekcji Ogólne można określić podstawowe parametry załączników: maksymalny rozmiar, zakazane lub dozwolone rozszerzenia.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 17, wrzesień 2021 09:04
W dniu 17.09.2021 opublikowana została nowa wersja 2106.3.6 enova365 . Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Wersja zawiera zmiany w modułach Handel oraz Księgowość zgodnie z ostatnimi zmianami w przepisach prawa.
Księgowość
- Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi ustawą z dnia 20 maja 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 1163) udostępniono możliwość przygotowania deklaracji VIU-DO(1), która dedykowana jest do rozliczenia w procedurze OSS. Rozwiązanie pozwoli Państwu na wygenerowanie deklaracji na podstawie dokumentów wystawionych w procedurze OSS, wysłanie eDeklaracji w wersji roboczej i ostatecznej, a także sporządzenie wydruku deklaracji. Pierwszą deklarację VIU-DO(1) należy złożyć rozliczając się za III kwartał 2021 r. do 31 października 2021 r.
- Udostępniono możliwość ewidencjonowania oraz księgowania dokumentów zakupu na zagranicznej stawce podatku VAT. Funkcjonalność pozwala na rejestrowanie dokumentów o Typie: Zakup z elementami VAT na zagranicznej stawce VAT wprowadzonej w konfiguracji (Narzędzia/Opcje/Ewidencja VAT/Definicje stawek VAT) i w walucie kraju stawki. Wartości w walucie obcej na elementach VAT przeliczane są na PLN w polach: WartoscKsi.Netto, WartoscKsi.VAT, WartoscKsi.Brutto. Dokumenty zakupu na zagranicznej stawce podatku VAT nie tworzą zagranicznego rejestru VAT. Dodatkowo zabezpieczono system, aby takie dokumenty nie były brane pod uwagę w krajowych rozliczeniach VAT (Rejestr VAT oraz deklaracje).
Handel
- Umożliwiono wystawianie faktur zakupu z unijnymi stawkami VAT. W tym celu dodano w definicji dokumentu opcję "inicjalizatora stawki" Zakupu dla kraju. Uwaga. Dokumenty zakupu z zagranicznymi stawkami VAT nie trafiają do rejestru VAT i muszą w związku z tym mieć przypisaną odpowiednią ewidencję, która to zapewnia.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 19, sierpień 2021 21:10
W dniu 19.08.2021 opublikowana została nowa wersja 2106.1.3 enova365 . Wersja wymaga konwersji bazy danych.
W wersji udostępniono deklarację IOSS VAT e-commerce oraz inne mechanizmy zgodnie z uchwalonymi przepisami.
Księgowość
- Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi ustawą z dnia 20 maja 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 1163) udostępniono możliwość przygotowania deklaracji VII-DO(1), która dedykowana jest do rozliczenia w procedurze IOSS. Rozwiązanie pozwoli Państwu na wygenerowanie deklaracji na podstawie dokumentów wystawionych w procedurze IOSS, wysłanie eDeklaracji w wersji roboczej i ostatecznej, a także sporządzenie wydruku deklaracji. Pierwszą deklarację VII-DO(1) należy złożyć rozliczając się za lipiec 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r.
- Zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo bankowe dokonano zmian w obrębie generowania korekt z tytułu złych długów VAT. Zgodnie z przepisami od 1 października 2021 r. korekty z tytułu złych długów są generowane, jeżeli od daty wystawienia faktury dokumentującej wierzytelność nie upłynęły 3 lata licząc od końca roku, w którym została wystawiona. Do 30 września 2021 r. dokumenty mogą być korygowane wg dotychczasowych przepisów, tj. w ciągu 2 lat.
Kadry i Płace
- Zaktualizowano "Współczynnik waloryzacji podstawy zasiłków (procent)" dla celów obliczenia świadczenia rehabilitacyjnego, który od 1.07.2021 przyjmie wartość 109,9%. Podstawa prawna: Obwieszczenie Prezesa ZUS Mon. Pol. z 2021 r. poz. 870.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 27, lipiec 2021 07:55
W dniu 26.07.2021 opublikowana została nowa wersja 2106.0.0 enova365. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Jest to duża wersja rozwojowa, w której udostępnione zostały nowości funkcjonalne w modułach Business Intelligence, CRM, Handel, Księgowość, Worfklow/DMS, Praca Zdalna oraz zmiany ogólnosystemowe.
Księgowość
- W istniejącej funkcjonalności obliczania w jednej bazie (firmie) zaliczki podatku dochodowego PIT (wg skali oraz liniowo) z wykorzystaniem danych z innych działalności gospodarczych obsługiwanych w innych bazach powiększono liczbę możliwych do podpięcia baz z 3 do 5. Po zmianie można w jednej bazie, dla każdego z właścicieli/współwłaścicieli policzyć zaliczkę PIT łącznie dla 8 działalności gospodarczych. Do zmiany dostosowano formularze zaliczek podatku (wg skali oraz liniowo) w sekcjach K i H na których prezentowane są dane liczbowe indywidualnie dla każdej działalności gospodarczej. Zwiększona liczba działalności uwzględnianych do wyliczeń obsłużona została także na wydrukach formularzy zaliczek oraz w mechanizmie generowania XML zaczytywanych w aktywnych formularzach deklaracji PIT 36 oraz 36L.
- Zmieniono standardowe ustawienie listy dekretów poprzez wyciągniecie podlisty Zapisy, prezentującej zapisy księgowe dla danego dekretu w formie rozwijanego drzewa za pomocą znaku "+", znajdującego się na liście dekretów.
- Na liście Księgowość/Definicje zestawień księgowych dodano wydruk "Analiza wykorzystania kont na zestawieniu". Wydruk umożliwia weryfikację, czy wszystkie bilansowe konta z Planu kont zostały użytej w zestawieniu Bilans oraz czy wszystkie wynikowe konta zostały użyte w zestawieniu Rachunek wyników.
Handel
- Dodatek e-sklepy Konektor wzbogacono o integrację enova365 z platformą Allegro. Pozwala ona na wystawianie aukcji i pobieranie zamówień.
Produkcja
- Wprowadzono zmiany w zakresie zliczania zapotrzebowania na surowce. Aktualnie nie są wymagane żadne dodatkowe dokumenty, zapotrzebowaniem jest nierozliczony surowiec z aktywnego zlecenia produkcyjnego
- Włączono możliwość dodawania załączników do produkcyjnych Zasobów rzeczywistych.
CRM
- Opublikowano nową wersję dodatku CRM Outlook, która dedykowana jest do pracy z wersją 2106.0.0 i kolejnymi. Nowa wersja dodatku nie jest kompatybilna ze starszymi wersjami programu.
Business Intelligence
- W obszarze analitycznym Handel został dodany szereg modeli danych dotyczących nowego modułu produkcji. Domeny zawierają informacje dotyczące podstawowych parametrów produkcji takich jak: efektywność, koszty produkcji, realizacja zleceń produkcyjnych.
Workflow/DMS
- Dokonano optymalizacji działania silnika przetwarzania zadań w procesie Workflow (mechanizm TaskCalculator), zwiększając jego elastyczność oraz poprawiając jego wydajność.
Praca Zdalna
- W wersji okienkowej rozbudowano funkcję przepinania zadań. Dzięki funkcjonalności Drag&Drop (przeciągnij i upuść) możemy przepinać Zadania Pracy Zdalnej pomiędzy Grupami Zadań oraz Grupy Zadań pomiędzy Pakietami Prac. Ułatwi to użytkownikowi tworzenie struktury organizacji pracy.
- Rozbudowano funkcjonalność Pracy Zdalnej o przyciski ustalające kolejność wyświetlania. W obszarze Pracy Zdalnej, możliwe jest przestawianie kolejności zadań przy pomocy przycisków strzałek.
- Na liście Moje aktywności dodano możliwość ustawiania kolejności zadań. Od tej pory użytkownik może zadecydować o kolejności wyświetlania Pakietów prac, Zadań w ramach Grupy zadań oraz Grup zadań w obrębie Pakietu, prac przeciągając je i upuszczając w wybranym miejscu.
- Dodano możliwość utworzenia aktywności Pracy Zdalnej na podstawie wiadomości e-mail. W obszarach poczty CRM, na zaznaczonej wiadomości e-mail, w menu czynności, dodano funkcjonalność 'Utwórz aktywność PZ', która otworzy okno z wyborem aktywności pracy zdalnej.
Systemowe
- Zostały wycofane obiekty biznesowe związane z Analizami Wielowymiarowymi oraz Zdjęciami danych. Dostęp do danych związanych z wycofywanymi obiektami będzie tylko i wyłącznie w kopiach bazy danych w wersjach systemu wcześniejszych niż 2106.0.0. Szczegółowy wykaz usuniętych obiektów biznesowych i tabel został przedstawiony w komunikacie technicznym w Pulpicie Partnera.
- Położenie paneli dodatkowych - Pasek nawigacji, Foldery, Asystent, Organizuj widok i inne - mogą być opcjonalnie zapamiętane przez system (wcześnie były przywracane do wartości domyślnych przy starcie aplikacji). Ustawienia można teraz zapisać do lokalnego pliku konfiguracyjnego Ustawienia enova.xml. Służy do tego czynność dostępna w menu Widok/Zapisz ustawienia Paneli.
- Podniesiono wersję bibliotek DevExpress do wersji 20.2. Jednocześnie zmieniono sposób paczkowania nuget-ów - system obecnie korzysta z pakietów dostarczanych przez DevExpress, zamiast używanych wcześniej pakietów .bySoneta.
- Dla operatora pracującego w bazie danych oznaczonej jako tryb serwisowy została dodana informacja w prawym dolnym pasku. Na nagłówkach wydruków pojawia się informacja o trybie serwisowym bazy danych. Dodatkowo na wydrukach REPX został dodany znak wodny. Zmiany na wydrukach dotyczą wersji standard i multi.
- Został dodany parametr umożliwiający wskazanie własnego, domyślnego folderu zapisu wydruków dla wydruków REPX. Parametr dostępny jest z poziomu Narzędzia/Opcje/Raportowanie/XtraReports/Konfiguracja.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 22, lipiec 2021 13:29
W dniu 22.07.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.3.8 enova365 zawierająca zmiany w obrębie pliku JPK_V7 zgodnie z nowymi przepisami. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
- W związku z wejściem w życie od 1 lipca 2021 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r. poz. 1179) zaktualizowano opisy grup towarowych VAT (kodów GTU) w konfiguracji Narzędzia/Opcje/Ewidencja VAT/Procedury VAT zgodnie z aktualnym brzmieniem przepisów.
- Wprowadzono dodatkową weryfikację podczas naliczania JPK_V7M i JPK_V7K, czy w pliku występują zniesione od 1 lipca oznaczenia procedurami MPP oraz SW.
- Na formularzu procedury VAT w konfiguracji Ewidencja VAT/Procedury VAT dodano pole Blokada. Algorytm zablokowanej procedury nie wylicza się dla dokumentów handlowych i dokumentów ewidencji oraz nie podpowiada w czynnościach dotyczących procedur VAT. W związku z wycofaniem od 1 lipca 2021 obowiązku oznaczania w JPK_V7 procedurami MPP i SW zostały one domyślnie zablokowane.
- Dla elementu VAT umożliwiono wprowadzenie metody powstania obowiązku VAT wg dowolnej daty bez wskazywanie daty. Dotychczas nie było takiej możliwości, zawsze wymagane było podanie daty. Dzięki zmianie będzie można jeszcze bardziej elastycznie kierować elementy VAT do rozliczenia w odpowiednich okresach, np. w szczególnych przypadkach rozliczania VAT w procedurze marży, w których elementy VAT związane z zakupem mają być wykazywane w JPK_V7 w okresach w których nastąpiła sprzedaż, w wartości zakupu proporcjonalnej do sprzedaży.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 30, czerwiec 2021 06:35
W dniu 28.06.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.2.7 enova365 zawierająca funkcjonalności związane ze zmianą ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw tj. Pakiet VAT e-commerce, wchodzący w życie od 1 lipca 2021 roku. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Najważniejsze zmiany w wersji 2104.2.7
- Obsługa procedury OSS. To elektroniczny system (Punkt Kompleksowej Obsługi), który umożliwia rozliczenie VAT należnego w jednym kraju identyfikacji, z określonych transakcji B2C, które podlegają opodatkowaniu w różnych krajach UE.
- Obsługa procedury IOSS. To elektroniczny system, który umożliwia rozliczenie VAT należnego w jednym kraju identyfikacji (jednym okienku), z tytułu SOTI (sprzedaży na odległość towarów importowanych) o niskiej wartości (do 150 €).
- Przygotowanie deklaracji oraz wysyłki e-deklaracji dedykowanych dla OSS oraz IOSS. Funkcjonalność będzie dostępna po opublikowaniu formularzy oraz schematów xsd e-deklaracji.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 17, maj 2021 17:44
W dniu 17.05.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.1.3 enova365 zawierająca kolejną transzę zmian w przepisach, obowiązujących w 2021 roku. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Księgowość
- Zaktualizowano eDeklarację CIT-8(30) do wersji schematu 2-0E.
- Zaktualizowano formularz, wydruk i schemat eDeklaracji dla deklaracji CIT-ST do wersji 8. Zmiany zostały zrealizowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 10 marca 2021 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie rozliczeń dochodów z tytułu udziału jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. 2021 poz. 454).
Kadry i Płace
- Zaktualizowano deklaracje zgłoszeniowe ZUS ZUA oraz ZUS ZZA do nowych wzorów obowiązujących od 16 maja 2021 roku. Na deklaracjach ZUS ZUA oraz ZUS ZZA będzie wykazywany kod wykonywanego zawodu pobierany z kartoteki pracownika z zakładki Etat/Ogólne, a w przypadku zleceniobiorców z formularza Umowy z zakładki Ogólne z pola "Kod wykonywanego zawodu".
- Na formularzu umowy cywilnoprawnej na zakładce Ogólne dodano pole "Kod wykonywanego zawodu", które może być aktualizowane. Kody zawodów uzupełnione w polu "Kod wykonywanego zawodu" będą wykazywane na deklaracjach zgłoszeniowych ZUS ZUA oraz ZUS ZZA.
- Z poziomu listy Kadry i płace/Kadry/Pracownicy w menu Czynności dodano możliwość zaczytania kodów wykonywanych zawodów GUS. W celu zaczytania kodów wykonywania zawodów należy wybrać Czynności/Import kodów zawodów GUS. Kody zostaną zapisane w Narzędzia/Opcje/Kadry i płace/Kadry/Kody wykonywanych zawodów (GUS) oraz w logach pojawią się informacje o zaczytanych kodach, bądź pominiętych ze względu na istniejące już w bazie.
Handel
- Umożliwiono generowanie pliku XML CUK-1 zgodnego z nową schemą CUK-1(2) obowiązującą dla transakcji wykonanych od 01 maja 2021 roku. Obecnie dostępne są dwie definicje, jedna dla transakcji do 30 kwietnia 2021 roku, druga dla transakcji od 01 maja 2021 roku.
- Dodano nowy wydruk Sprawozdanie OC, dostępny z listy faktur. Odpowiada on nowemu schematowi deklaracji CUK-1(2). Obecnie dostępne są dwie wersje wydruku, jedna dla transakcji do 30 kwietnia 2021 roku, druga dla transakcji od 01 maja 2021 roku.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 20, kwiecień 2021 08:46
W dniu 19.04.2021 opublikowana została nowa, rozwojowa wersja 2104.0.0 enova365 zawierająca następujące nowości:
Księgowość
- Zaktualizowano formularze, wydruki i schematy eDeklaracji dla deklaracji CIT-8 do wersji 30 oraz załączników: CIT-8/O do wersji 17, CIT-8/BR do wersji 8, CIT/8SP do wersji 5 oraz CIT/8S do wersji 5, CIT-IP do wersji 3 oraz CIT-WZ do wersji 2. Dodano także formularz, wydruk oraz schemat eDeklaracji dla nowego załącznika do CIT-8(30): CIT/KW(1) - Informacja o przychodach, kosztach, dochodzie z przekształcenia oraz podatku należnym w związku z wyborem opodatkowania ryczałtem od spółek kapitałowych.
- Na płatnościach generowanych z poziomu deklaracji CIT-8 poprzez czynność "Przygotuj płatność - podatek art. 24b" zmieniono domyślne ustawienie podmiotu płatności na: Krajowa Administracja Skarbowa Centrum Rozliczeniowe (KAS). Dotychczas ustawiany był Urząd Skarbowy. Dzięki zmianie na płatności w polu Rachunek podstawiany jest indywidualny rachunek podatkowy.
- W konfiguracji procedur VAT, związanych z JPK (Opcje/Ewidencja VAT/Procedury VAT), dodano możliwość wprowadzenia algorytmu ewidencji dla Typu dokumentu sprzedaży VAT oraz Typu dokumentu zakupu VAT.
- Umożliwiono generowanie pliku JPK_WB dla ewidencji bankowych z oznaczeniem Rachunek VAT (rachunków obsługujących mechanizm podzielonej płatności).
Kadry i Płace
- Dodano nowe wersje deklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11) obowiązujące do przychodów osiągniętych po 1 stycznia 2021 roku. W części D została zwiększona ilość parametrów do 12, dotyczących przesunięcia terminu zapłaty podatku. Parametry, dotyczące przesunięcia wpłaty są dostępne na formularzu deklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11) naliczanych za miesiąc grudzień.
- Udostępniono schematy do wysyłki nowych wersji edeklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11), stosowanych za rok 2021 od dnia 16 kwietnia 2021 roku.
- Wprowadzono zmiany w metodzie "Liczba nadgodzin 100 okresowe" wykorzystywanej do konfiguracji własnych niestandardowych elementów płacowych.
Handel
- Zaimplementowano integrację enova365 z terminalami płatniczymi obsługiwanymi przez serwis Polcard. Obecnie integracja działa z terminalami Polcard/Paytel/PeP. Wszystkie terminale obsługiwane za pomocą wariantów protokołu ECR-FT.
- Obsłużono zmianę rozliczenia relacji z dokumentem nadrzędnym poprzez wystawienie korekty do dokumentu podrzędnego.
- Zmodyfikowano definicję XML do eksportu pliku JPK_FA. Dotychczas w przypadku eksportu dokumentów ewidencji niemających odpowiedników w dokumentach handlowych jako numer dokumentu eksportowany był numer dokumentu ewidencji, czyli wewnętrzny numer dokumentu księgowego. Obecnie eksportowany jest numer zewnętrznego dokumentu (NumerDokumentu), jeśli jest wypełniony.
Produkcja
- Wprowadzono mechanizm rezerwacji surowców pod zlecenie, pozwalający na obsługę sytuacji, w której rozchód surowców z danego zlecenia realizowany jest wcześniej określoną dostawą towaru, niezależnie od wybranego dla danego magazynu algorytmu obrotów.
- Z poziomu zlecenia produkcyjnego umożliwiono zapisanie szacunkowego kosztu wytworzenia, wyliczanego na podstawie ostatniej ceny zakupu surowców oraz planowanego czasu operacji.
- Umożliwiono przyjęcie półproduktu wg wartości wyliczanej cechą.
Pomoc zdalna
- Dodano możliwość utworzenia Definicji Rejestracji Czasu Pracy.
- Dodano nową funkcje kopiowania aktywności Pracy Zdalnej w obszarach Organizacja pracy oraz Moje Aktywności.
- Dodano nowy raport pozwalający na zestawienie czasów realizacji zadań Pracy Zdalnej według Operatorów oraz Pracowników.
Business Intelligence
- Obsłużono możliwość użycia na Panelach BI więcej jak jednego filtra daty. Wprowadzona zmiana umożliwia równoległe filtrowanie różnych wizualizacji wg rożnych dat na jednym Panelu BI oraz filtrowanie danej wizualizacji wg różnych dat.
- Dodano funkcjonalność parametrów filtrujących do Paneli BI formularzy. Dostępne są wszystkie rodzaje parametrów oraz filtry dat, dzięki czemu użytkownicy zyskali możliwość filtrowania wizualizacji BI na Panelach BI formularzy.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 31, marzec 2021 16:18
W dniu 31.03.2021 opublikowana została nowa wersja 2012.5.11 enova365 zawierająca następujące nowości:
Księgowość
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano xml dla PIT-36(28) do wersji schemy 2-0E, w czynności "Generuj XML do aktywnego formularza PDF", dostępnej na zatwierdzonej zaliczce ostatniego miesiąca okresu.
- Deklaracja CIT-ST. Dostosowano sposób ustalania dat w okresie za jaki składana jest deklaracja oraz wyliczanie liczby pracowników we wskazanym okresie do "Wyjaśnień w sprawie wypełniania druku CIT-ST" opublikowanych na stronie www.podatki.gov.pl.
- Deklaracje. W związku ze zmianą od 2021r. właściwości urzędów skarbowych wyodrębniono miejsce pobierania informacji o urzędzie skarbowym właściwym dla deklaracji IFT-2R oraz CIT-10Z.W konfiguracji Narzędzia / Opcje / Firma / Urzędy i KRS została dodana sekcja Urzędy skarbowe właściwe w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.
- Złe długi w PIT i CIT. Na liście Złe długi dodano wydruk "Zestawienie złych długów". Wydruk prezentuje narastająco dane z zatwierdzonych Dokumentów ZD.
Kadry i Płace
- Instytucje Finansowe PPK. W związku z faktem, że nowym właścicielem AXA TFI S.A jest firma UNIQA zmieniono nazwę Instytucji Finansowej PPK. Dotychczasowe nazwa AXA TFI S.A została zamieniona na UNIQA TFI S.A. Zmiana nazwy jest konieczna dla wykonania poprawnie dokumentu "Wypłata transferowa PPK".
- Czas pracy, Doba pracownicza w niedziele i święta. Na definicji kalendarza zakładka Dodatkowe dodano parametr "Początek doby pracowniczej w niedzielę i święta"
- Wskaźniki. Zaktualizowano wskaźniki obowiązujące od 01.03.2021.
- Nieobecności. Umożliwiono ewidencję nieobecności związanej oddaniem krwi lub osocza. W tym celu dodano nieobecność 'Oddanie krwi lub osocza' wraz z elementem rozliczającym 'Wynagr.za oddanie krwi lub osocza'.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.